eerste paar dagen - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van v4allfriesland - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van v4allfriesland - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Door: Marije

16 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Humansdorp

Wat een reis!! we hebben genoten van de vluchten. Lekker eten, lekker relaxen, maar na een tijdje toch wel vermoeiend. Bij aankomst in Port Elizabeth geen koffers.... Deze waren achtergebleven in Johannesburg. Oeps... foutje. Gelukkig waren ze 's avonds aangekomen in Port Elizabeth. Dus weer 1 uur extra heen en een uur terug. Zaterdag 12 juli zijn we met Theo de Jong, van Good News SA, naar Knysna gegaan. Daar t/m Dinsdag 15 juli verbleven. De eerste nacht bij Theo en Jinke thuis en de andere 2 nachten in een B&B. Zondagmorgen hebben we een bezoek gebracht aan de sloppenwijk van Oupad, waar Theo vertelde over het werk. De 's avonds om 6 uur een kerkdienst in het zuid-afrikaans bezocht. Maandag bij een kindermiddag geholpen in Karatara, waarvoor we 's ochtends inkopen hebben gedaan (bingo-prijsjes, broodjes/ hamburgers en appels). De kindermiddag bestond o.a. uit zingen/ dansen, drie bingo rondes en een lekker broodje hamburger + appel na afloop. Er waren zo'n 90 kinderen. Dinsdag met Theo een toeristische ochtend gehad. Hij heeft ons de mooie plekjes van Knysna laten zien. Om kwart over 2 gingen we met de bus terug naar JB (een reis van tweeeneenhalf uur). Woensdag 16 juli zijn we aan het werk gegaan op de Rainbowschool (voor gehandicapten) in Humansdorp. Hierbij zijn we bezig geweest met het opknappen van een klaslokaal. Morgen gaan we hier verder mee. We hebben het super naar ons zin en kijken uit naar wat nog komen gaat.

Een stijve drukkie (knuffel) van ons allemaal.

• 16 Juli 2014 - 21:15

Mineke:

Hardstikke leuk jongens goed werk daar!!!!

• 17 Juli 2014 - 08:35

Siep En Sjoukje:

Wat leuk om hier jullie belevenissen te lezen, goed bezig!
    Veel succes verder en srijve drukkie terug ven ons

• 17 Juli 2014 - 16:35

Lies:

Fijn dat jullie ondanks wat kofferongemak een goede reis hebben gehad.
    wel vermoeiend denk ik. Veel succes bij alles wat jullie gaan doen.
    groet lies

• 17 Juli 2014 - 23:12

Anja:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen mét of zonder koffer .
    Hopen dat het allemaal zo gezellig blijft ,
    natuurlijk wel vermoeiend maar met een voldaan gevoelals je de hele dag aan het werk bent geweest .
    Heel anders als de hele dag slapen in een bus tijdens een rondreis ha ha

Fijne tijd !