Werkvakantie - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van v4allfriesland - WaarBenJij.nu Werkvakantie - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van v4allfriesland - WaarBenJij.nu

Werkvakantie

Door: Marije, Sieds, Saskia

21 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Humansdorp

Hallo allemaal,

Hier weer even bericht vanuit JB. De dagen vliegen om. Donderdag en vrijdag zijn we druk aan het klussen geweest op de Rainbow school. Het is supermooi geworden!

We hebben het volgende gedaan:
- muren geel verven in klaslokalen
- het ijzerwerk van de ramen wit geverfd
- nieuw triplex op de muur van de hal geplaatst
- de hal blauw geverfd
- gaten in muren gevuld
- plinten schoongemaakt
- de vloer schoongemaakt en in de was gezet
- herstelwerkzaamheden in andere lokalen
- spullen opgehangen in het klaslokaal van (juf) Eva

Hierbij werden we goed geholpen door Marvin (leerling van de school)
Hij kwam elke dag om te helpen.

Donderdagavond zijn we naar een jeugd converentie geweest in de Victory Church. Het thema was the Call. Theo en Jinke waren vanuit Knysna met een groep hierbij aanwezig. Zij verbleven 4 dagen op hetzelfde kamp. Zo konden we heerlijk in het fries bijpraten. :)

Zaterdag kregen we een ''bakkie'' ter beschikking en zijn we naar een winkelcentrum geweest. 'S middags naar de finale geweest van het wereldbekerkampioenschap surfen. Hierbij waren wel meer dan tienduizend mensen aanwezig. het was erg spectaculair. bij de uitreiking stonden wij vooraan en konden alles goed zien. Daarna lekker uit eten bij de Spur.

Zondagochten zijn we naar de Victory Church geweest. Het duurde ongeveer twee uren. Eerst veel worship en daarna een preek van een ongeveer een uur. Zondagmiddag gingen wij, Winanda, Ryanne en Marije, op surfles als echte profs. Twee uur les gehad en ja hoor... zag ons gaan als een speer.... op onze buiken op de surfplank! Er op staan lukte niet. De golven waren erg hoog, maar we leven nog. :)
'S avonds te gast bij Eva waar we werden getrakteerd op een lekker diner. Gezellige avond en o... wat kun je dan genieten van een heerlijke zachte bank!

Maandag opgehaald door Johan Vos. Hij heeft ons enkele projecten laten zien, zoals de PLayschool en de Bakkerij. Erg mooi om te zien hoeveel er in vier jaar weer veranderd is. Daarna naar het huisje van Mavis (waar we vier jaar geleden ook aan het werk waren). Een stuk plafond moest vervangen worden en 2 slaapkamers opnieuw geverfd. Morgen (Dinsdag) maken we dit af.

Aan het eind van de week horen jullie meer van ons. We hebben (nog) geen heimwee en genieten van het mooie weer, ondanks het feit dat het 's avonds erg koud kan zijn.

• 21 Juli 2014 - 21:44

Anke Van Der Kuur:

Hoi allegear,

wat leuk om fan jim reis te lêzen. Sa te sjen geniete jim folopmen binne jim wer hurd oan it wurk.
    Wat in moaie erfaring. Ik moat der noch faak oan tinke. Mar goed foarsichtich en vergeet nie te geniet nie!
    Groetsjes Anke

• 22 Juli 2014 - 08:58

Hetty Worst:

Hoi Saskia,

Wat een geweldige vakantie hebben jullie!!
    En leuk om elke keer een reisverslag te lezen.
    Geniet van alles in Zuid-Afrika, moet een geweldig land zijn.

Groeten,
    Hettyxx

• 22 Juli 2014 - 11:06

Jannie Van Der Kooi:

Wat doen jullie daar weer goed werk geweldig. Ik kan me niet voorstelen dat jullie daar koude nachten hebben. Wij hebben hier temperaturen van over de 30 graden, en in de nacht koelt het niet verder af dan 20 graden. Veel werk plezier en ontspanning toegewenst van mij.

• 22 Juli 2014 - 14:19

Anja:

Wel fijn dat het s,avonds afkoelt daar hebben we hier geen "' last '' van.....

Na al dat verven en klussen is dat wel heerlijk ..en mocht t te koud worden trek je toch gewoon je gebreide broek aan s,nachts Sieds .............

• 23 Juli 2014 - 12:11

Siep En Sjoukje:

Wat superleuk om zo mee te lezen wat jullie daar allemaal aan het doen zijn
    en wat hebben jullie al veel gedaan zeg!
    Succes verder en geniet vooral van de koude nachten want
    hier is het zweten geblazen :-)
    Groetjes van siep en sjoukje